Platforma SyEnergy
BIOCONTROL, jako niezależna strona trzecia, jest wiodącym dostawcą usług audytu, weryfikacji i uwierzytelniania w sektorach energetyki odnawialnej, przemysłu i handlu. Nasze usługi stanowią wiarygodną wartość dodaną oraz ograniczają ryzyko biznesowe dla naszych Klientów.
Działając w obszarze uwierzytelniania biomasy, na cele energetyczne przeprowadziliśmy ponad 400 audytów uwierzytelniających źródła pochodzenia biomasy oraz dostawców paliw odnawialnych do największych wytwórców energii odnawialnej w Polsce i za granicą.
Tworząc nowoczesne narzędzie wizualizacji danych satelitarnych umożliwiliśmy udoskonalenie procesu monitorowania i uwierzytelniania biomasy w kontekście standardów zrównoważonego pozyskania i rozwoju, jednocześnie eliminując wysokie koszty wizyt terenowych i audytów.
Zastosowana technologia w oparciu o metodykę stworzoną przez ekspertów Instytutu Geodezji i Kartografii została pozytywnie oceniona i zatwierdzona w ramach oceny projektów przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA.
Wiodące koncerny energetyczne stosują platformę SyENERGY w celu uwierzytelniania, rozpoznawania i szacowania upraw, jak również biomasy pozwalając określić ich dokładną lokalizację, kondycję, status i parametry dotyczące wielkości pozysku oraz kaloryczności na potrzeby dokumentowania w systemie wsparcia OZE.
Kompleksowe usługi dla ENERGETYKI ODNAWIALNEJ
KONSULTANCI BIOCONTROL to doświadczeni i wyspecjalizowani eksperci, doradcy, audytorzy systemów zarządzania, posiadający wiedzę i kompetencje we wszystkich sektorach gospodarki objętych zakresem usług naszej Firmy. Nasi doradcy uczestniczyli w realizacji wielu innowacyjnych projektów i wdrożeń, które spotkały się z wysoką oceną naszych klientów oraz instytucji nadzorujących.
W zakresie ENERGETYKI ODNAWIALNEJ oferujemy:
– AUDYTY DOSTAWCÓW BIOMASY DO JEDNOSTEK WYTWÓRCZYCH OZE
– AUDYTY UWIERZYTELNIAJĄCE MIEJSCA POCHODZENIA BIOMASY NA CELE ENERGETYKI ODNAWILNEJ I SYSTEMU WSPARCIA OZE, WIZJE LOKALNE, POBIERANIE PRÓBEK I BADANIA BIOMASY W AKREDYTOWANYM LABORATORIUM
– WERYFIKACJA ZRÓWNOWAŻONEGO POZYSKANIA I UWIERZYTELNIANIE BIOMASY AGRO ZA POMOCĄ PLATFORMY SATELITARNEJ SyENERGY™
– KOMPLEKSOWE WDROŻENIA SYSTEMÓW SNS, SBP ORAZ INTELIGENTNEGO ZARZĄDZANIA ŁAŃCUCHEM DOSTAW
– KOMPLEKSOWE DORADZTWO MERYTORYCZNE, ADMINISTRACYJNE I PRAWNE W ZAKRESIE UZYSKIWANIA KONCESJI, ZEZWOLEŃ I TARYF URE
– WYKONYWANIE BADAŃ, ANALIZ I OCEN EKSPERCKICH
– OUTSOURCING W ZAKRESIE PROWADZENIA DOKUMENTACJI DLA SYSTEMÓW WSPARCIA OZE
POBIERZ FOLDER
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU!
Kompleksowe usługi dla BRANŻY PELLETU DRZEWNEGO
Konsultanci BIOCONTROL Sp. z o.o. są autoryzowanymi auditorami systemów ENplus/ DINplus (sprawdź: http://www.enplus-pellets.eu/about-enplus/inspection-bodies/). Świadczymy kompleksowe usługi dla branży pelletu drzewnego, a w tym m.in.:
1) POMOC I DORADZTWO PRZY UZYSKIWANIU CERTYFIKATÓW JAKOŚCI DLA PELLETU DRZEWNEGO ENplus i DINplus
2) ORGANIZACJA I WYPOSAŻENIE LABORATORIÓW ZAKŁADOWYCH
3) SZKOLENIA PERSONELU PRODUKCYJNEGO I LABORANTÓW ZGODNIE Z WYMAGANIAMI STANDARDÓW CERTYFIKACJI
4) KOORDYNACJA PROCESU ZATWIERDZANIA WORKA PRZEZ EPC I DINCERTCO
5) BADANIA LABORATORYJNE W AUTORYZOWANYM PRZEZ EPC I DINCERTCO LABORATORIUM BADAWCZYM
6) JESTEŚMY KRAJOWYM PUNKTEM KONTAKTOWYM W SPRAWACH PROCESÓW CERTYFIKACJI W SYSTEMACH ENplus i DINplus
POBIERZ FOLDER
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU!
W ramach projektu oferujemy: (więcej…)
AUDYTY – Uwierzytelnianie źródeł pochodzenia biomasy lokalnej – biomasy nieleśnej tzw. „Agro”
Audyty prowadzone w miejscach produkcji biomasy, zakładach granulacji pelletu realizowane są w celu uwierzytelnienia źródeł pochodzenia biomasy zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 wraz z późniejszymi zmianami). Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym.
Audyty mogą być realizowane na wniosek:
– wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS i na potrzeby sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych;
– pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS;
– samego producenta biomasy chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy.
Celem auditu miejsca wytwarzania biomasy jest:
– uzyskanie obiektywnych dowodów, które potwierdzą, że producent biomasy na cele energetyczne jest zdolny realizować dostawy biomasy spełniającej wymagania prawne;
– ocena miejsca produkcji biomasy na cele energetyczne z potwierdzeniem informacji nt.
* kraju pierwszego pozyskania, w tym miejsce pochodzenia;
* okresu pierwszego pozyskania biomasy:
* wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z
danymi umożliwiającymi ich identyfikację, z wyjątkiem etapu
pierwszego pozyskania (dotyczy biomasy AGRO tj. PKS, pellet ze
słomy, pellet z łuski słonecznika)
* etapu procesu produkcyjnego, na jakim powstała biomasa,
* sposób przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny,
termiczny, biologiczny lub chemiczny)
– potwierdzenie, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE;
– potwierdzenie, że dostarczana biomasa nie zawiera zanieczyszczeń chemicznych, ciał obcych i nie została zanieczyszczona w celu zwiększenia jej wartości opałowej oraz nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy (ocena wizualna) .
– weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne.
Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia biomasy realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający,
W wyniku audytu wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających:
– raport z audytu w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym;
– poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z iepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu;
– wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
AUDYTY – Uwierzytelnianie źródeł pochodzenia biomasy leśnej
Audyty prowadzone w miejscach produkcji biomasy, tj. tartaki, zakłady obróbki drewna, zakłady granulacji pelletu realizowane są w celu uwierzytelnienia źródeł pochodzenia biomasy zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 wraz z późniejszymi zmianami). Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym.
Audyty mogą być realizowane na wniosek:
– wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS i na potrzeby sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych;
– pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS;
– samego producenta biomasy chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy.
Celem auditu miejsca wytwarzania biomasy jest:
– uzyskanie obiektywnych dowodów, które potwierdzą, że producent biomasy na cele energetyczne jest zdolny realizować dostawy biomasy spełniającej wymagania prawne;
– ocena miejsca produkcji biomasy na cele energetyczne z potwierdzeniem informacji nt.
* kraju pierwszego pozyskania, w tym miejsce pochodzenia;
* okresu pierwszego pozyskania biomasy:
* wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z
danymi umożliwiającymi ich identyfikację
(TYLKO w przypadku drewna innego niż pełnowartościowe!)
* etapu procesu produkcyjnego, na jakim powstała biomasa,
* sposób przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny,
termiczny, biologiczny lub chemiczny)
– potwierdzenie, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE;
– potwierdzenie, że dostarczana biomasa nie zawiera zanieczyszczeń chemicznych, ciał obcych i nie została zanieczyszczona w celu zwiększenia jej wartości opałowej oraz nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy (ocena wizualna) w celu zwiększenia jej wartości opałowej;
– weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne.
Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia biomasy realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający,
a dodatkowo w przypadku oceny dotyczącej biomasy leśnej (I) i (II) zespół powinien posiadać poświadczenie ukończenia kursu brakraskiego (minimum III klasa).
W wyniku audytu wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających:
– raport z audytu w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym;
– poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z iepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu;
– wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
Wizje lokalne placów składowych biomasy
Wizje lokalne placów składowych biomasy, gdzie dokonywane jest rozdrabnianie i jej przechowywanie mają na celu:
* potwierdzenia że prowadzona jest prawidłowa gospodarka magazynowa;
* weryfikacji czy istnieje ryzyko wymieszania się różnych rodzajów biomasy;
* weryfikacji informacji nt. wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z danymi umożliwiającymi ich identyfikację;
* weryfikacji czy istnieje ryzyko związane z możliwością zanieczyszczenia biomasy;
* potwierdzenia, że biomasa nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy;
* weryfikacji sposobu przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny, termiczny, biologiczny lub chemiczny);
* potwierdzenia, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE;
* weryfikacji poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne – wytyczne Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 wraz z późniejszymi zmianami).
Wizje lokalne placów składowych biomasy pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym.
Wizje lokalne placów składowych mogą być realizowane na wniosek:
– wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS;
– pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS;
– samego producenta biomasy, chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy.
Wizje lokalne realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający.
W wyniku wizji lokalnej wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających:
– raport z wizji lokalnej w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym;
– poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z iepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu;
– wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
Wizje lokalne plantacji energetycznych
Wizje lokalne plantacji energetycznych realizowane są w celu uwierzytelnienia źródeł pochodzenia biomasy AGRO zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 z późniejszymi zmianami).
Wizje lokalne plantacji energetycznych pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym.
Wizje lokalne plantacji energetycznych mogą być realizowane na wniosek:
– wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS i na potrzeby sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych;
– pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS;
– samego producenta biomasy AGRO, będącego właścicielem plantacji i chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy.
Celem wizji lokalnej plantacji energetycznej jest:
– uzyskanie obiektywnych dowodów, które potwierdzą, że producent biomasy AGRO na cele energetyczne jest zdolny realizować dostawy biomasy spełniającej wymagania prawne;
– potwierdzenie istnienia plantacji energetycznej i zgromadzenie informacji nt.:
* kraju pierwszego pozyskania, w tym miejsce pochodzenia oraz dodatkowo: wiek biomasy, powierzchnia plantacji i roczny przyrost biomasy z hektara;
* okresu pierwszego pozyskania biomasy:
* wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z
danymi umożliwiającymi ich identyfikację
* etapu procesu produkcyjnego, na jakim powstała biomasa,
* sposób przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny,
termiczny, biologiczny lub chemiczny)
– potwierdzenie, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE;
– potwierdzenie, że dostarczana biomasa nie zawiera zanieczyszczeń chemicznych, ciał obcych i nie została zanieczyszczona w celu zwiększenia jej wartości opałowej oraz nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy (ocena wizualna);
– weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne.
Wizje lokalne plantacji energetycznych realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający.
W wyniku wizji lokalnej wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających:
– raport z wizji lokalnej w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym;
– poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy AGRO zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu;
– wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
Uzyskanie Koncesji, taryfy
Jak uzyskać koncesję? Jakie warunki należy spełnić, by uzyskać koncesję? Gdzie złożyć wniosek? Jakie dokumenty należy załączyć do wniosku?
Zapewniamy pomoc merytoryczną, prawną i administracyjną w uzyskiwaniu wszystkich rodzajów koncesji energetycznych oraz taryf.
DEE – dystrybucja energii elektrycznej
DPG – dystrybucja paliw gazowych
MPC – magazynowanie paliw ciekłych
MPG – magazynowanie paliw gazowych
OCC – obrót ciepłem
OEE – obrót energią elektryczną
OGZ – obrót gazem ziemnym z zagranicą
OPC – obrót paliwami ciekłymi
OPG – obrót paliwami gazowymi
OPZ – obrót paliwami ciekłymi z zagranicą
PCC – przesył ciepła
PEE* – przesył energii elektrycznej
PPC – przesył paliw ciekłych
PPG** – przesył paliw gazowych
SGZ – skraplanie i regazyfikacja gazu ziemnego
WCC – wytwarzanie ciepła
WEE – wytwarzanie energii elektrycznej
WPC – wytwarzanie paliw ciekłych
WPG – wytwarzanie paliw gazowych
OPZ-LPG – obrót paliwami ciekłymi z zagranicą wyłącznie w zakresie LPG
WPC-LPG – wytwarzanie paliw ciekłych wyłącznie w zakresie LPG
Nasi eksperci zajmują się prowadzeniem spraw koncesyjnych oraz taryfowych od początku do końca – od przygotowania i sprawdzenia dokumentów, po złożenie ich w Urzędzie Regulacji Energetyki.
Pilnujemy dotrzymania terminów i niezbędnych opłat urzędowych, aż do finałowego uzyskania koncesji. Zapewniamy pełen pakiet wsparcia i pomocy w poszczególnych etapach uzyskiwania koncesji:
1) Przygotowujemy wszystkie niezbędne dokumenty do uzyskania koncesji i/lub taryfy.
2) Zapewniamy pełną pomoc merytoryczną 7 dni w tygodniu.
3) Prowadzimy sprawy koncesyjnej/ taryfowej w Urzędzie Regulacji Energetyki w trybie znacząco szybszym niż standardowy (Nasi eksperci codziennie znajdują się w URE, wszystkie dokumenty zawozimy osobiście, ewentualne błędy i potrzeby korekt są uzupełniane na bieżąco).
4) Przygotowujemy biznesplan ściśle według wymagań URE.
5) Mamy doświadczenie i jesteśmy skuteczni.
Szkolenia w zakresie analizy ryzyk i wykorzystania narzędzi ich minimalizacji
BIOCONTROL prowadzi szkolenia z zakresu zasad systemu opartego na zasadach należytej staranności (SNS) w obszarze oceny i kwalifikacji dostawców biomasy na cele energetyczne. Usługa szkoleniowa skierowana zarówno do jednostek spalających biomasę, operatorów logistycznych, jak i producentów biomasy na cele energetyczne. Zakres szkolenia obejmuje m.in.. omówienie wytycznych Prezesa URE w zakresie dokumentowania pochodzenia biomasy, wymagania dla SNS, dokumentacja SNS, kryteria analizy ryzyka i narzędzia ograniczania ryzyka.
Szkolenia w zakresie Systemów Należytej Staranności (SNS)
BIOCONTROL prowadzi szkolenia z zakresu zasad systemu opartego na zasadach należytej staranności (SNS) w obszarze oceny i kwalifikacji dostawców biomasy na cele energetyczne. Usługa szkoleniowa skierowana zarówno do jednostek spalających biomasę, operatorów logistycznych, jak i producentów biomasy na cele energetyczne. Zakres szkolenia obejmuje m.in.. omówienie wytycznych Prezesa URE w zakresie dokumentowania pochodzenia biomasy, wymagania dla SNS, dokumentacja SNS, kryteria analizy ryzyka i narzędzia ograniczania ryzyk.
Weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne
Audyty dokumentacji polegają na weryfikacji poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne, która ostatecznie jest składana do Urzędu Regulacji Energetyki. Usługa skierowana jest do wszystkich podmiotów gromadzących dowody na pochodzenie biomasy, która jest spalana w koncesjonowanych jednostkach wytwórczych. Audyt poprawności dokumentowania ma celu uwiarygodnienie i potwierdzenie zgodności dokumentowania pochodzenia biomasy z aktualnymi wytycznymi Prezesa URE w tym zakresie.
Audyty systemów kontroli i weryfikacji biomasy na bramie
Audyty polegają na ocenie skuteczności przyjętych systemów kontroli i weryfikacji jakości biomasy na bramie do jednostek spalających biomasę na cele energetyczne.
Doradztwo w zakresie wdrażania Systemów Należytej Staranności (SNS)
To kompleksowa usługa doradcza w zakresie opracowania i wdrożenia systemu opartego na zasadach należytej staranności (SNS) w obszarze oceny i kwalifikacji dostawców biomasy na cele energetyczne. Usługa skierowana zarówno do jednostek spalających biomasę, operatorów logistycznych, jak i producentów biomasy na cele energetyczne. Obejmuje pełne przygotowanie dokumentacji systemu SNS, która jest dostosowana do organizacji, zaprojektowanie analizy ryzyka i przeprowadzenie oceny ryzyka dla struktury dostawców oraz wdrożenie założeń SNS w organizacji.
Audyty Systemów Należytej Staranności
Audyt polegają na potwierdzeniu zgodności i sprawdzeniu funkcjonalności wdrożonych założeń do systemu opartego na zasadach należytej staranności tzw. SNS zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Usługa skierowana jest do wszystkich podmiotów gromadzących dowody na pochodzenie biomasy, która jest spalana w koncesjonowanych jednostkach wytwórczych.
Doradztwo w zakresie gospodarki odpadami
Usługa polega na doradztwie w zakresie uregulowań formalno-prawnych związanych z gospodarowaniem odpadami, a w szczególności uzyskania pozwolenia na wytwarzania odpadów, wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu i przetwarzania (odzysku i utylizacji) odpadów. Poza tym oferta obejmuje doradztwo i pomoc w zaprowadzeniu ewidencji odpadów, czy też przygotowywaniu zbiorczych zestawień o ilości i rodzajach wytwarzanych odpadów.
Audyty i inspekcje weryfikacyjne inwestycji połączone z analizą ryzyka.
Usługa związana z weryfikacją i oceną ryzyka z aspektami technicznymi realizacji inwestycji w sektorze energetyki i ochrony środowiska, współfinansowanych kapitałem zewnętrznym. Produkt skierowany jest do banków, instytucji finansujących oraz funduszy wsparcia i ma na celu ograniczenie ryzyka technicznego prowadzonej inwestycji.
Doradztwo w zakresie inwestycji w OZE
Usługa polega na doradztwie w zakresie realizacji procesów inwestycyjnych, w sektorze energetyki oraz ochrony środowiska na różnych etapach rozwoju inwestycji i pozyskiwania kapitału inwestycyjnego.
Platforma SyEnergy
BIOCONTROL, jako niezależna strona trzecia, jest wiodącym dostawcą usług audytu, weryfikacji i uwierzytelniania w sektorach energetyki odnawialnej, przemysłu i handlu. Nasze usługi stanowią wiarygodną wartość dodaną oraz ograniczają ryzyko biznesowe dla naszych Klientów.
Działając w obszarze uwierzytelniania biomasy, na cele energetyczne przeprowadziliśmy ponad 400 audytów uwierzytelniających źródła pochodzenia biomasy oraz dostawców paliw odnawialnych do największych wytwórców energii odnawialnej w Polsce i za granicą.
Tworząc nowoczesne narzędzie wizualizacji danych satelitarnych umożliwiliśmy udoskonalenie procesu monitorowania i uwierzytelniania biomasy w kontekście standardów zrównoważonego pozyskania i rozwoju, jednocześnie eliminując wysokie koszty wizyt terenowych i audytów.
Zastosowana technologia w oparciu o metodykę stworzoną przez ekspertów Instytutu Geodezji i Kartografii została pozytywnie oceniona i zatwierdzona w ramach oceny projektów przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA.
Wiodące koncerny energetyczne stosują platformę SyENERGY w celu uwierzytelniania, rozpoznawania i szacowania upraw, jak również biomasy pozwalając określić ich dokładną lokalizację, kondycję, status i parametry dotyczące wielkości pozysku oraz kaloryczności na potrzeby dokumentowania w systemie wsparcia OZE.
Kompleksowe usługi dla ENERGETYKI ODNAWIALNEJ
KONSULTANCI BIOCONTROL to doświadczeni i wyspecjalizowani eksperci, doradcy, audytorzy systemów zarządzania, posiadający wiedzę i kompetencje we wszystkich sektorach gospodarki objętych zakresem usług naszej Firmy. Nasi doradcy uczestniczyli w realizacji wielu innowacyjnych projektów i wdrożeń, które spotkały się z wysoką oceną naszych klientów oraz instytucji nadzorujących.
W zakresie ENERGETYKI ODNAWIALNEJ oferujemy:
- AUDYTY DOSTAWCÓW BIOMASY DO JEDNOSTEK WYTWÓRCZYCH OZE - AUDYTY UWIERZYTELNIAJĄCE MIEJSCA POCHODZENIA BIOMASY NA CELE ENERGETYKI ODNAWILNEJ I SYSTEMU WSPARCIA OZE, WIZJE LOKALNE, POBIERANIE PRÓBEK I BADANIA BIOMASY W AKREDYTOWANYM LABORATORIUM - WERYFIKACJA ZRÓWNOWAŻONEGO POZYSKANIA I UWIERZYTELNIANIE BIOMASY AGRO ZA POMOCĄ PLATFORMY SATELITARNEJ SyENERGY™ - KOMPLEKSOWE WDROŻENIA SYSTEMÓW SNS, SBP ORAZ INTELIGENTNEGO ZARZĄDZANIA ŁAŃCUCHEM DOSTAW - KOMPLEKSOWE DORADZTWO MERYTORYCZNE, ADMINISTRACYJNE I PRAWNE W ZAKRESIE UZYSKIWANIA KONCESJI, ZEZWOLEŃ I TARYF URE - WYKONYWANIE BADAŃ, ANALIZ I OCEN EKSPERCKICH - OUTSOURCING W ZAKRESIE PROWADZENIA DOKUMENTACJI DLA SYSTEMÓW WSPARCIA OZEPOBIERZ FOLDER
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU!
Kompleksowe usługi dla BRANŻY PELLETU DRZEWNEGO
Konsultanci BIOCONTROL Sp. z o.o. są autoryzowanymi auditorami systemów ENplus/ DINplus (sprawdź: http://www.enplus-pellets.eu/about-enplus/inspection-bodies/). Świadczymy kompleksowe usługi dla branży pelletu drzewnego, a w tym m.in.: 1) POMOC I DORADZTWO PRZY UZYSKIWANIU CERTYFIKATÓW JAKOŚCI DLA PELLETU DRZEWNEGO ENplus i DINplus 2) ORGANIZACJA I WYPOSAŻENIE LABORATORIÓW ZAKŁADOWYCH 3) SZKOLENIA PERSONELU PRODUKCYJNEGO I LABORANTÓW ZGODNIE Z WYMAGANIAMI STANDARDÓW CERTYFIKACJI 4) KOORDYNACJA PROCESU ZATWIERDZANIA WORKA PRZEZ EPC I DINCERTCO 5) BADANIA LABORATORYJNE W AUTORYZOWANYM PRZEZ EPC I DINCERTCO LABORATORIUM BADAWCZYM 6) JESTEŚMY KRAJOWYM PUNKTEM KONTAKTOWYM W SPRAWACH PROCESÓW CERTYFIKACJI W SYSTEMACH ENplus i DINplus
POBIERZ FOLDER
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU!
W ramach projektu oferujemy: (więcej…)AUDYTY – Uwierzytelnianie źródeł pochodzenia biomasy lokalnej – biomasy nieleśnej tzw. „Agro”
Audyty prowadzone w miejscach produkcji biomasy, zakładach granulacji pelletu realizowane są w celu uwierzytelnienia źródeł pochodzenia biomasy zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 wraz z późniejszymi zmianami). Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym. Audyty mogą być realizowane na wniosek: – wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS i na potrzeby sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych; – pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS; – samego producenta biomasy chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy. Celem auditu miejsca wytwarzania biomasy jest: – uzyskanie obiektywnych dowodów, które potwierdzą, że producent biomasy na cele energetyczne jest zdolny realizować dostawy biomasy spełniającej wymagania prawne; – ocena miejsca produkcji biomasy na cele energetyczne z potwierdzeniem informacji nt. * kraju pierwszego pozyskania, w tym miejsce pochodzenia; * okresu pierwszego pozyskania biomasy: * wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z danymi umożliwiającymi ich identyfikację, z wyjątkiem etapu pierwszego pozyskania (dotyczy biomasy AGRO tj. PKS, pellet ze słomy, pellet z łuski słonecznika) * etapu procesu produkcyjnego, na jakim powstała biomasa, * sposób przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny, termiczny, biologiczny lub chemiczny) – potwierdzenie, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE; – potwierdzenie, że dostarczana biomasa nie zawiera zanieczyszczeń chemicznych, ciał obcych i nie została zanieczyszczona w celu zwiększenia jej wartości opałowej oraz nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy (ocena wizualna) . – weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne. Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia biomasy realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający, W wyniku audytu wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających: – raport z audytu w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym; – poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z iepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu; – wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
AUDYTY – Uwierzytelnianie źródeł pochodzenia biomasy leśnej
Audyty prowadzone w miejscach produkcji biomasy, tj. tartaki, zakłady obróbki drewna, zakłady granulacji pelletu realizowane są w celu uwierzytelnienia źródeł pochodzenia biomasy zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 wraz z późniejszymi zmianami). Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym. Audyty mogą być realizowane na wniosek: – wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS i na potrzeby sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych; – pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS; – samego producenta biomasy chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy. Celem auditu miejsca wytwarzania biomasy jest: – uzyskanie obiektywnych dowodów, które potwierdzą, że producent biomasy na cele energetyczne jest zdolny realizować dostawy biomasy spełniającej wymagania prawne; – ocena miejsca produkcji biomasy na cele energetyczne z potwierdzeniem informacji nt. * kraju pierwszego pozyskania, w tym miejsce pochodzenia; * okresu pierwszego pozyskania biomasy: * wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z danymi umożliwiającymi ich identyfikację (TYLKO w przypadku drewna innego niż pełnowartościowe!) * etapu procesu produkcyjnego, na jakim powstała biomasa, * sposób przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny, termiczny, biologiczny lub chemiczny) – potwierdzenie, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE; – potwierdzenie, że dostarczana biomasa nie zawiera zanieczyszczeń chemicznych, ciał obcych i nie została zanieczyszczona w celu zwiększenia jej wartości opałowej oraz nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy (ocena wizualna) w celu zwiększenia jej wartości opałowej; – weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne. Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia biomasy realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający, a dodatkowo w przypadku oceny dotyczącej biomasy leśnej (I) i (II) zespół powinien posiadać poświadczenie ukończenia kursu brakraskiego (minimum III klasa). W wyniku audytu wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających: – raport z audytu w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym; – poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z iepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu; – wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
Wizje lokalne placów składowych biomasy
Wizje lokalne placów składowych biomasy, gdzie dokonywane jest rozdrabnianie i jej przechowywanie mają na celu: * potwierdzenia że prowadzona jest prawidłowa gospodarka magazynowa; * weryfikacji czy istnieje ryzyko wymieszania się różnych rodzajów biomasy; * weryfikacji informacji nt. wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z danymi umożliwiającymi ich identyfikację; * weryfikacji czy istnieje ryzyko związane z możliwością zanieczyszczenia biomasy; * potwierdzenia, że biomasa nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy; * weryfikacji sposobu przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny, termiczny, biologiczny lub chemiczny); * potwierdzenia, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE; * weryfikacji poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne - wytyczne Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 wraz z późniejszymi zmianami). Wizje lokalne placów składowych biomasy pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym. Wizje lokalne placów składowych mogą być realizowane na wniosek: – wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS; – pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS; – samego producenta biomasy, chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy. Wizje lokalne realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający. W wyniku wizji lokalnej wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających: – raport z wizji lokalnej w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym; – poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z iepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu; – wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
Uzyskanie Koncesji, taryfy
Jak uzyskać koncesję? Jakie warunki należy spełnić, by uzyskać koncesję? Gdzie złożyć wniosek? Jakie dokumenty należy załączyć do wniosku? Zapewniamy pomoc merytoryczną, prawną i administracyjną w uzyskiwaniu wszystkich rodzajów koncesji energetycznych oraz taryf. DEE - dystrybucja energii elektrycznej DPG - dystrybucja paliw gazowych MPC - magazynowanie paliw ciekłych MPG - magazynowanie paliw gazowych OCC - obrót ciepłem OEE - obrót energią elektryczną OGZ - obrót gazem ziemnym z zagranicą OPC - obrót paliwami ciekłymi OPG - obrót paliwami gazowymi OPZ - obrót paliwami ciekłymi z zagranicą PCC - przesył ciepła PEE* - przesył energii elektrycznej PPC - przesył paliw ciekłych PPG** - przesył paliw gazowych SGZ - skraplanie i regazyfikacja gazu ziemnego WCC - wytwarzanie ciepła WEE - wytwarzanie energii elektrycznej WPC - wytwarzanie paliw ciekłych WPG - wytwarzanie paliw gazowych OPZ-LPG - obrót paliwami ciekłymi z zagranicą wyłącznie w zakresie LPG WPC-LPG - wytwarzanie paliw ciekłych wyłącznie w zakresie LPG Nasi eksperci zajmują się prowadzeniem spraw koncesyjnych oraz taryfowych od początku do końca - od przygotowania i sprawdzenia dokumentów, po złożenie ich w Urzędzie Regulacji Energetyki. Pilnujemy dotrzymania terminów i niezbędnych opłat urzędowych, aż do finałowego uzyskania koncesji. Zapewniamy pełen pakiet wsparcia i pomocy w poszczególnych etapach uzyskiwania koncesji: 1) Przygotowujemy wszystkie niezbędne dokumenty do uzyskania koncesji i/lub taryfy. 2) Zapewniamy pełną pomoc merytoryczną 7 dni w tygodniu. 3) Prowadzimy sprawy koncesyjnej/ taryfowej w Urzędzie Regulacji Energetyki w trybie znacząco szybszym niż standardowy (Nasi eksperci codziennie znajdują się w URE, wszystkie dokumenty zawozimy osobiście, ewentualne błędy i potrzeby korekt są uzupełniane na bieżąco). 4) Przygotowujemy biznesplan ściśle według wymagań URE. 5) Mamy doświadczenie i jesteśmy skuteczni.
Szkolenia w zakresie Systemów Należytej Staranności (SNS)
BIOCONTROL prowadzi szkolenia z zakresu zasad systemu opartego na zasadach należytej staranności (SNS) w obszarze oceny i kwalifikacji dostawców biomasy na cele energetyczne. Usługa szkoleniowa skierowana zarówno do jednostek spalających biomasę, operatorów logistycznych, jak i producentów biomasy na cele energetyczne. Zakres szkolenia obejmuje m.in.. omówienie wytycznych Prezesa URE w zakresie dokumentowania pochodzenia biomasy, wymagania dla SNS, dokumentacja SNS, kryteria analizy ryzyka i narzędzia ograniczania ryzyk.
Weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne
Audyty dokumentacji polegają na weryfikacji poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne, która ostatecznie jest składana do Urzędu Regulacji Energetyki. Usługa skierowana jest do wszystkich podmiotów gromadzących dowody na pochodzenie biomasy, która jest spalana w koncesjonowanych jednostkach wytwórczych. Audyt poprawności dokumentowania ma celu uwiarygodnienie i potwierdzenie zgodności dokumentowania pochodzenia biomasy z aktualnymi wytycznymi Prezesa URE w tym zakresie.
Audyty systemów kontroli i weryfikacji biomasy na bramie
Audyty polegają na ocenie skuteczności przyjętych systemów kontroli i weryfikacji jakości biomasy na bramie do jednostek spalających biomasę na cele energetyczne.
Doradztwo w zakresie wdrażania Systemów Należytej Staranności (SNS)
To kompleksowa usługa doradcza w zakresie opracowania i wdrożenia systemu opartego na zasadach należytej staranności (SNS) w obszarze oceny i kwalifikacji dostawców biomasy na cele energetyczne. Usługa skierowana zarówno do jednostek spalających biomasę, operatorów logistycznych, jak i producentów biomasy na cele energetyczne. Obejmuje pełne przygotowanie dokumentacji systemu SNS, która jest dostosowana do organizacji, zaprojektowanie analizy ryzyka i przeprowadzenie oceny ryzyka dla struktury dostawców oraz wdrożenie założeń SNS w organizacji.
Audyty Systemów Należytej Staranności
Audyt polegają na potwierdzeniu zgodności i sprawdzeniu funkcjonalności wdrożonych założeń do systemu opartego na zasadach należytej staranności tzw. SNS zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Usługa skierowana jest do wszystkich podmiotów gromadzących dowody na pochodzenie biomasy, która jest spalana w koncesjonowanych jednostkach wytwórczych.
Doradztwo w zakresie gospodarki odpadami
Usługa polega na doradztwie w zakresie uregulowań formalno-prawnych związanych z gospodarowaniem odpadami, a w szczególności uzyskania pozwolenia na wytwarzania odpadów, wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu i przetwarzania (odzysku i utylizacji) odpadów. Poza tym oferta obejmuje doradztwo i pomoc w zaprowadzeniu ewidencji odpadów, czy też przygotowywaniu zbiorczych zestawień o ilości i rodzajach wytwarzanych odpadów.
Uzyskanie Koncesji, taryfy
Jak uzyskać koncesję? Jakie warunki należy spełnić, by uzyskać koncesję? Gdzie złożyć wniosek? Jakie dokumenty należy załączyć do wniosku? Zapewniamy pomoc merytoryczną, prawną i administracyjną w uzyskiwaniu wszystkich rodzajów koncesji energetycznych oraz taryf. DEE - dystrybucja energii elektrycznej DPG - dystrybucja paliw gazowych MPC - magazynowanie paliw ciekłych MPG - magazynowanie paliw gazowych OCC - obrót ciepłem OEE - obrót energią elektryczną OGZ - obrót gazem ziemnym z zagranicą OPC - obrót paliwami ciekłymi OPG - obrót paliwami gazowymi OPZ - obrót paliwami ciekłymi z zagranicą PCC - przesył ciepła PEE* - przesył energii elektrycznej PPC - przesył paliw ciekłych PPG** - przesył paliw gazowych SGZ - skraplanie i regazyfikacja gazu ziemnego WCC - wytwarzanie ciepła WEE - wytwarzanie energii elektrycznej WPC - wytwarzanie paliw ciekłych WPG - wytwarzanie paliw gazowych OPZ-LPG - obrót paliwami ciekłymi z zagranicą wyłącznie w zakresie LPG WPC-LPG - wytwarzanie paliw ciekłych wyłącznie w zakresie LPG Nasi eksperci zajmują się prowadzeniem spraw koncesyjnych oraz taryfowych od początku do końca - od przygotowania i sprawdzenia dokumentów, po złożenie ich w Urzędzie Regulacji Energetyki. Pilnujemy dotrzymania terminów i niezbędnych opłat urzędowych, aż do finałowego uzyskania koncesji. Zapewniamy pełen pakiet wsparcia i pomocy w poszczególnych etapach uzyskiwania koncesji: 1) Przygotowujemy wszystkie niezbędne dokumenty do uzyskania koncesji i/lub taryfy. 2) Zapewniamy pełną pomoc merytoryczną 7 dni w tygodniu. 3) Prowadzimy sprawy koncesyjnej/ taryfowej w Urzędzie Regulacji Energetyki w trybie znacząco szybszym niż standardowy (Nasi eksperci codziennie znajdują się w URE, wszystkie dokumenty zawozimy osobiście, ewentualne błędy i potrzeby korekt są uzupełniane na bieżąco). 4) Przygotowujemy biznesplan ściśle według wymagań URE. 5) Mamy doświadczenie i jesteśmy skuteczni.
Doradztwo w zakresie gospodarki odpadami
Usługa polega na doradztwie w zakresie uregulowań formalno-prawnych związanych z gospodarowaniem odpadami, a w szczególności uzyskania pozwolenia na wytwarzania odpadów, wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu i przetwarzania (odzysku i utylizacji) odpadów. Poza tym oferta obejmuje doradztwo i pomoc w zaprowadzeniu ewidencji odpadów, czy też przygotowywaniu zbiorczych zestawień o ilości i rodzajach wytwarzanych odpadów.
Audyty i inspekcje weryfikacyjne inwestycji połączone z analizą ryzyka.
Usługa związana z weryfikacją i oceną ryzyka z aspektami technicznymi realizacji inwestycji w sektorze energetyki i ochrony środowiska, współfinansowanych kapitałem zewnętrznym. Produkt skierowany jest do banków, instytucji finansujących oraz funduszy wsparcia i ma na celu ograniczenie ryzyka technicznego prowadzonej inwestycji.
Doradztwo w zakresie inwestycji w OZE
Usługa polega na doradztwie w zakresie realizacji procesów inwestycyjnych, w sektorze energetyki oraz ochrony środowiska na różnych etapach rozwoju inwestycji i pozyskiwania kapitału inwestycyjnego.
AUDYTY – Uwierzytelnianie źródeł pochodzenia biomasy leśnej
Audyty prowadzone w miejscach produkcji biomasy, tj. tartaki, zakłady obróbki drewna, zakłady granulacji pelletu realizowane są w celu uwierzytelnienia źródeł pochodzenia biomasy zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 wraz z późniejszymi zmianami). Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym. Audyty mogą być realizowane na wniosek: – wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS i na potrzeby sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych; – pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS; – samego producenta biomasy chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy. Celem auditu miejsca wytwarzania biomasy jest: – uzyskanie obiektywnych dowodów, które potwierdzą, że producent biomasy na cele energetyczne jest zdolny realizować dostawy biomasy spełniającej wymagania prawne; – ocena miejsca produkcji biomasy na cele energetyczne z potwierdzeniem informacji nt. * kraju pierwszego pozyskania, w tym miejsce pochodzenia; * okresu pierwszego pozyskania biomasy: * wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z danymi umożliwiającymi ich identyfikację (TYLKO w przypadku drewna innego niż pełnowartościowe!) * etapu procesu produkcyjnego, na jakim powstała biomasa, * sposób przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny, termiczny, biologiczny lub chemiczny) – potwierdzenie, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE; – potwierdzenie, że dostarczana biomasa nie zawiera zanieczyszczeń chemicznych, ciał obcych i nie została zanieczyszczona w celu zwiększenia jej wartości opałowej oraz nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy (ocena wizualna) w celu zwiększenia jej wartości opałowej; – weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne. Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia biomasy realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający, a dodatkowo w przypadku oceny dotyczącej biomasy leśnej (I) i (II) zespół powinien posiadać poświadczenie ukończenia kursu brakraskiego (minimum III klasa). W wyniku audytu wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających: – raport z audytu w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym; – poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z iepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu; – wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
Szkolenia w zakresie analizy ryzyk i wykorzystania narzędzi ich minimalizacji
BIOCONTROL prowadzi szkolenia z zakresu zasad systemu opartego na zasadach należytej staranności (SNS) w obszarze oceny i kwalifikacji dostawców biomasy na cele energetyczne. Usługa szkoleniowa skierowana zarówno do jednostek spalających biomasę, operatorów logistycznych, jak i producentów biomasy na cele energetyczne. Zakres szkolenia obejmuje m.in.. omówienie wytycznych Prezesa URE w zakresie dokumentowania pochodzenia biomasy, wymagania dla SNS, dokumentacja SNS, kryteria analizy ryzyka i narzędzia ograniczania ryzyka.
Weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne
Audyty dokumentacji polegają na weryfikacji poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne, która ostatecznie jest składana do Urzędu Regulacji Energetyki. Usługa skierowana jest do wszystkich podmiotów gromadzących dowody na pochodzenie biomasy, która jest spalana w koncesjonowanych jednostkach wytwórczych. Audyt poprawności dokumentowania ma celu uwiarygodnienie i potwierdzenie zgodności dokumentowania pochodzenia biomasy z aktualnymi wytycznymi Prezesa URE w tym zakresie.
Doradztwo w zakresie wdrażania Systemów Należytej Staranności (SNS)
To kompleksowa usługa doradcza w zakresie opracowania i wdrożenia systemu opartego na zasadach należytej staranności (SNS) w obszarze oceny i kwalifikacji dostawców biomasy na cele energetyczne. Usługa skierowana zarówno do jednostek spalających biomasę, operatorów logistycznych, jak i producentów biomasy na cele energetyczne. Obejmuje pełne przygotowanie dokumentacji systemu SNS, która jest dostosowana do organizacji, zaprojektowanie analizy ryzyka i przeprowadzenie oceny ryzyka dla struktury dostawców oraz wdrożenie założeń SNS w organizacji.
Audyty Systemów Należytej Staranności
Audyt polegają na potwierdzeniu zgodności i sprawdzeniu funkcjonalności wdrożonych założeń do systemu opartego na zasadach należytej staranności tzw. SNS zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Usługa skierowana jest do wszystkich podmiotów gromadzących dowody na pochodzenie biomasy, która jest spalana w koncesjonowanych jednostkach wytwórczych.
Doradztwo w zakresie gospodarki odpadami
Usługa polega na doradztwie w zakresie uregulowań formalno-prawnych związanych z gospodarowaniem odpadami, a w szczególności uzyskania pozwolenia na wytwarzania odpadów, wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu i przetwarzania (odzysku i utylizacji) odpadów. Poza tym oferta obejmuje doradztwo i pomoc w zaprowadzeniu ewidencji odpadów, czy też przygotowywaniu zbiorczych zestawień o ilości i rodzajach wytwarzanych odpadów.
AUDYTY – Uwierzytelnianie źródeł pochodzenia biomasy lokalnej – biomasy nieleśnej tzw. „Agro”
Audyty prowadzone w miejscach produkcji biomasy, zakładach granulacji pelletu realizowane są w celu uwierzytelnienia źródeł pochodzenia biomasy zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 wraz z późniejszymi zmianami). Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym. Audyty mogą być realizowane na wniosek: – wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS i na potrzeby sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych; – pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS; – samego producenta biomasy chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy. Celem auditu miejsca wytwarzania biomasy jest: – uzyskanie obiektywnych dowodów, które potwierdzą, że producent biomasy na cele energetyczne jest zdolny realizować dostawy biomasy spełniającej wymagania prawne; – ocena miejsca produkcji biomasy na cele energetyczne z potwierdzeniem informacji nt. * kraju pierwszego pozyskania, w tym miejsce pochodzenia; * okresu pierwszego pozyskania biomasy: * wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z danymi umożliwiającymi ich identyfikację, z wyjątkiem etapu pierwszego pozyskania (dotyczy biomasy AGRO tj. PKS, pellet ze słomy, pellet z łuski słonecznika) * etapu procesu produkcyjnego, na jakim powstała biomasa, * sposób przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny, termiczny, biologiczny lub chemiczny) – potwierdzenie, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE; – potwierdzenie, że dostarczana biomasa nie zawiera zanieczyszczeń chemicznych, ciał obcych i nie została zanieczyszczona w celu zwiększenia jej wartości opałowej oraz nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy (ocena wizualna) . – weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne. Audyty uwierzytelniające źródła pochodzenia biomasy realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający, W wyniku audytu wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających: – raport z audytu w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym; – poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z iepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu; – wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
Wizje lokalne placów składowych biomasy
Wizje lokalne placów składowych biomasy, gdzie dokonywane jest rozdrabnianie i jej przechowywanie mają na celu: * potwierdzenia że prowadzona jest prawidłowa gospodarka magazynowa; * weryfikacji czy istnieje ryzyko wymieszania się różnych rodzajów biomasy; * weryfikacji informacji nt. wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z danymi umożliwiającymi ich identyfikację; * weryfikacji czy istnieje ryzyko związane z możliwością zanieczyszczenia biomasy; * potwierdzenia, że biomasa nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy; * weryfikacji sposobu przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny, termiczny, biologiczny lub chemiczny); * potwierdzenia, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE; * weryfikacji poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne - wytyczne Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 wraz z późniejszymi zmianami). Wizje lokalne placów składowych biomasy pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym. Wizje lokalne placów składowych mogą być realizowane na wniosek: – wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS; – pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS; – samego producenta biomasy, chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy. Wizje lokalne realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający. W wyniku wizji lokalnej wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających: – raport z wizji lokalnej w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym; – poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z iepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu; – wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
Wizje lokalne plantacji energetycznych
Wizje lokalne plantacji energetycznych realizowane są w celu uwierzytelnienia źródeł pochodzenia biomasy AGRO zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (PURE) i wymaganiami przepisów prawnych – Ustawa o OZE z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U., poz. 478 z późniejszymi zmianami). Wizje lokalne plantacji energetycznych pełnią rolę audytów wewnętrznych w realizowanym procesie zakupowym. Wizje lokalne plantacji energetycznych mogą być realizowane na wniosek: – wytwórcy energii w ramach funkcjonującego systemu SNS i na potrzeby sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych; – pośrednika w ramach funkcjonującego systemu SNS; – samego producenta biomasy AGRO, będącego właścicielem plantacji i chcącego spełnić wymagania wytwórcy energii lub odbiorcy. Celem wizji lokalnej plantacji energetycznej jest: – uzyskanie obiektywnych dowodów, które potwierdzą, że producent biomasy AGRO na cele energetyczne jest zdolny realizować dostawy biomasy spełniającej wymagania prawne; – potwierdzenie istnienia plantacji energetycznej i zgromadzenie informacji nt.: * kraju pierwszego pozyskania, w tym miejsce pochodzenia oraz dodatkowo: wiek biomasy, powierzchnia plantacji i roczny przyrost biomasy z hektara; * okresu pierwszego pozyskania biomasy: * wszystkich producentów i pośredników w cyklu życia wraz z danymi umożliwiającymi ich identyfikację * etapu procesu produkcyjnego, na jakim powstała biomasa, * sposób przetworzenia biomasy w cyklu życia (mechaniczny, termiczny, biologiczny lub chemiczny) – potwierdzenie, że dostarczana biomasa może zostać uznana za biomasę na cele energetyczne i może być wykorzystywana, jako paliwo w procesie produkcji energii elektrycznej i ciepła z OZE; – potwierdzenie, że dostarczana biomasa nie zawiera zanieczyszczeń chemicznych, ciał obcych i nie została zanieczyszczona w celu zwiększenia jej wartości opałowej oraz nie zawiera substancji niewystępujących naturalnie w danym rodzaju biomasy (ocena wizualna); – weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne. Wizje lokalne plantacji energetycznych realizowane powinny być przez doświadczony i kompetentny zespół oceniający. W wyniku wizji lokalnej wnioskodawca otrzymuje pakiet dokumentów uwierzytelniających: – raport z wizji lokalnej w języku kraju pochodzenia wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski opatrzone niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym; – poświadczenie uwierzytelniające pochodzenie biomasy AGRO zawierające dane potrzebne wytwórcy energii do sporządzenia Karty Paliw Odnawialnych, którego numer jest tożsamy z niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym raportu; – wpis do rejestru podmiotów uwierzytelnionych w bazie KRAJOWY SPIS UWIERZYTELNIONEJ BIOMASY – www.ksub.pl.
Szkolenia w zakresie Systemów Należytej Staranności (SNS)
BIOCONTROL prowadzi szkolenia z zakresu zasad systemu opartego na zasadach należytej staranności (SNS) w obszarze oceny i kwalifikacji dostawców biomasy na cele energetyczne. Usługa szkoleniowa skierowana zarówno do jednostek spalających biomasę, operatorów logistycznych, jak i producentów biomasy na cele energetyczne. Zakres szkolenia obejmuje m.in.. omówienie wytycznych Prezesa URE w zakresie dokumentowania pochodzenia biomasy, wymagania dla SNS, dokumentacja SNS, kryteria analizy ryzyka i narzędzia ograniczania ryzyk.
Weryfikacja poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne
Audyty dokumentacji polegają na weryfikacji poprawności dokumentowania pochodzenia biomasy na cele energetyczne, która ostatecznie jest składana do Urzędu Regulacji Energetyki. Usługa skierowana jest do wszystkich podmiotów gromadzących dowody na pochodzenie biomasy, która jest spalana w koncesjonowanych jednostkach wytwórczych. Audyt poprawności dokumentowania ma celu uwiarygodnienie i potwierdzenie zgodności dokumentowania pochodzenia biomasy z aktualnymi wytycznymi Prezesa URE w tym zakresie.
Doradztwo w zakresie wdrażania Systemów Należytej Staranności (SNS)
To kompleksowa usługa doradcza w zakresie opracowania i wdrożenia systemu opartego na zasadach należytej staranności (SNS) w obszarze oceny i kwalifikacji dostawców biomasy na cele energetyczne. Usługa skierowana zarówno do jednostek spalających biomasę, operatorów logistycznych, jak i producentów biomasy na cele energetyczne. Obejmuje pełne przygotowanie dokumentacji systemu SNS, która jest dostosowana do organizacji, zaprojektowanie analizy ryzyka i przeprowadzenie oceny ryzyka dla struktury dostawców oraz wdrożenie założeń SNS w organizacji.
Audyty Systemów Należytej Staranności
Audyt polegają na potwierdzeniu zgodności i sprawdzeniu funkcjonalności wdrożonych założeń do systemu opartego na zasadach należytej staranności tzw. SNS zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Usługa skierowana jest do wszystkich podmiotów gromadzących dowody na pochodzenie biomasy, która jest spalana w koncesjonowanych jednostkach wytwórczych.
Doradztwo w zakresie gospodarki odpadami
Usługa polega na doradztwie w zakresie uregulowań formalno-prawnych związanych z gospodarowaniem odpadami, a w szczególności uzyskania pozwolenia na wytwarzania odpadów, wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu i przetwarzania (odzysku i utylizacji) odpadów. Poza tym oferta obejmuje doradztwo i pomoc w zaprowadzeniu ewidencji odpadów, czy też przygotowywaniu zbiorczych zestawień o ilości i rodzajach wytwarzanych odpadów.